Naše služby

Organizační poradenství

Organizační poradenství rozdělujeme do následujících oblastí:

- NEMAZAT -

V oblasti certifikovaných systémů se zabýváme poradenstvím při zavádění a udržování systémů řízení
v různých odvětvích naší ekonomiky. Do praxe zavádíme a udržujeme:

  • systémy řízení kvality dle normy ČSN EN ISO 9001:2016
  • systémy ochrany životního prostředí dle normy ČSN EN ISO 14001:2016
  • systémy řízení bezpečnosti práce dle specifikace ČSN ISO 45001:2018
  • systém ověřování spotřebitelského řetězce dřeva dle směrnice CFCS 2002:2013

Zavádění a udržování systému řízení probíhá dle předem stanoveného harmonogramu, který obsahuje nejen vytvoření či revizi již zavedené dokumentace, ale také zpracování veškerých potřebných záznamů, které jsou pro jednotlivé systémy řízení nutné. Běžně zpracováváme např. programy ke stanoveným cílům, registr legislativy, plány auditů, zprávy o přezkoumání atd.

Na základě požadavků našich zákazníků provádíme zákaznické audity jejich partnerů dle ČSN EN ISO 19011:2019. Takovýto audit může být nástrojem odběratele při zajišťování trvalé kvality dodávek produktů od svých dodavatelů nebo při prověřování příčin případných neshod či reklamací.

V oblasti výrobkové certifikace spolupracujeme na analýze požadavků platné právní úpravy (zejména zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 90/2016 Sb., O posuzování shody stanovených výrobků při jejich dodávání na trh, a navazujících nařízení vlády), jejímž výsledkem je soubor zákonných předpisů a technických norem vztahujících se
k danému výrobku. Na základě této analýzy připravíme základní požadavky k výrobku, které většinou obsahují požadavky na úpravu výrobku ve výrobě, doplnění bezpečnostních prvků a značení. Následně je zpracována podkladová dokumentace dle konkrétních nařízení vlády týkající se technických požadavků na dané výrobky či požadavků dalších právních předpisů nebo technických norem. Samozřejmostí je zpracování návrhu Prohlášení o shodě, ES Prohlášení o shodě, EU Prohlášení o shodě.

Zavádění a údržba certifikovatelných systémů, zákaznické audity

V oblasti certifikovaných systémů se zabýváme poradenstvím při zavádění a udržování systémů řízení
v různých odvětvích naší ekonomiky. Do praxe zavádíme a udržujeme:

  • systémy řízení kvality dle normy ČSN EN ISO 9001:2016
  • systémy ochrany životního prostředí dle normy ČSN EN ISO 14001:2016
  • systémy řízení bezpečnosti práce dle specifikace ČSN EN ISO 45001:2024
  • systém ověřování spotřebitelského řetězce dřeva dle směrnice CFCS 2002:2020

Zavádění a udržování systému řízení probíhá dle předem stanoveného harmonogramu, který obsahuje nejen vytvoření či revizi již zavedené dokumentace, ale také zpracování veškerých potřebných záznamů, které jsou pro jednotlivé systémy řízení nutné. Běžně zpracováváme např. programy ke stanoveným cílům, registr legislativy, plány auditů, zprávy o přezkoumání atd.

Na základě požadavků našich zákazníků provádíme zákaznické audity jejich partnerů dle ČSN EN ISO 19011:2019. Takovýto audit může být nástrojem odběratele při zajišťování trvalé kvality dodávek produktů od svých dodavatelů nebo při prověřování příčin případných neshod či reklamací.

Poradenství v oblasti výrobkové certifikace

V oblasti výrobkové certifikace spolupracujeme na analýze požadavků platné právní úpravy (zejména přímo uplatnitelných nařízení EU, zákona č. 90/2016 Sb., O posuzování shody stanovených výrobků při jejich dodávání na trh, zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky, ve znění pozdějších předpisů, a navazujících nařízení vlády), jejímž výsledkem je soubor zákonných předpisů a technických norem vztahujících se k danému výrobku. Na základě této analýzy připravíme základní požadavky k výrobku, které většinou obsahují požadavky na úpravu výrobku ve výrobě, doplnění bezpečnostních prvků a značení. Následně je zpracována podkladová dokumentace dle konkrétních právních nebo normativních předpisů, týkající se technických požadavků na dané výrobky. Samozřejmostí je zpracování návrhu Prohlášení o shodě, ES Prohlášení o shodě, EU Prohlášení o shodě.

Poradenství v oblasti HW-SW

V oblasti HW-SW zajišťujeme technickou pomoc při tvorbě dokumentů v produktech Microsoft Office (Word, Excel).

Poradenství v oblasti ekologie

V oblasti ekologie spolupracujeme v oblasti:

  • odpadů – provádíme analýzu stávajícího systému odpadového hospodářství s návrhem opatření. V rámci běžného dohledu provádíme kontroly dodržování stanovených požadavků ze zákona č. 541/2020 Sb., o odpadech, ve znění pozdějších předpisů. V praxi tedy zpracováváme průběžnou evidenci odpadů včetně ročního hlášení, a spolupracujeme na identifikaci shromažďovacích míst.
  • obalů – provádíme kontroly z hlediska plnění požadavků zákona č. 477/2001 Sb., o obalech, ve znění pozdějších předpisů. V rámci běžného dohledu kontrolujeme veškeré podklady k produkovaným obalům, zpracováváme pravidelná hlášení pro autorizovanou obalovou společnost.
  • ochrany ovzduší – provádíme kontroly z hlediska plnění požadavků zákona č. 201/2012 Sb., o ochraně ovzduší, ve znění pozdějších předpisů. Spolupracujeme při tvorbě provozních řádů, projednávání na úřadech, zpracování souhrnné provozní evidence i ročního hlášení.
  • ochrany vod – provádíme kontroly z hlediska plnění požadavků zákona č. 254/2001 Sb., o vodách, ve znění pozdějších předpisů. V praxi kontrolujeme zejména nakládání s nebezpečnými látkami, kdy zajišťujeme prostředky na likvidace případných ekologických havárií, zpracováváme, a na oprávněných úřadech projednáváme, havarijní či povodňové plány. Spolupracujeme při žádostech o vydání či naplňování požadavků souhlasů pro nakládání s vodami.
  • nakládání s chemickými látkami – kontrolujeme zejména nakládání s nebezpečnými látkami a směsmi. Zpracováváme dokumentaci pro bezpečné nakládání s nebezpečnými látkami a směsmi .
  • prevence závažných havárií – provádíme kontroly plnění požadavků zákona č. 224/2015 Sb., o prevenci závažných havárií způsobených vybranými nebezpečnými chemickými látkami nebo chemickými směsmi, ve znění pozdějších předpisů, kde zejména zpracováváme protokoly o zařazení / nezařazení objektu do skupiny A /B.
  • ekologické újmy – zpracováváme základní nebo podrobné hodnocení rizik ekologické újmy dle požadavků zákona č. 167/2008 Sb., o předcházení ekologické újmě a o její nápravě, ve znění pozdějších předpisů.

Ekonomika a účetnictví

V oblasti ekonomiky a účetnictví řešíme:

- NEMAZAT -

V oblasti certifikovaných systémů se zabýváme poradenstvím při zavádění a udržování systémů řízení
v různých odvětvích naší ekonomiky. Do praxe zavádíme a udržujeme:

  • systémy řízení kvality dle normy ČSN EN ISO 9001:2016
  • systémy ochrany životního prostředí dle normy ČSN EN ISO 14001:2016
  • systémy řízení bezpečnosti práce dle specifikace ČSN ISO 45001:2018
  • systém ověřování spotřebitelského řetězce dřeva dle směrnice CFCS 2002:2013

Zavádění a udržování systému řízení probíhá dle předem stanoveného harmonogramu, který obsahuje nejen vytvoření či revizi již zavedené dokumentace, ale také zpracování veškerých potřebných záznamů, které jsou pro jednotlivé systémy řízení nutné. Běžně zpracováváme např. programy ke stanoveným cílům, registr legislativy, plány auditů, zprávy o přezkoumání atd.

Na základě požadavků našich zákazníků provádíme zákaznické audity jejich partnerů dle ČSN EN ISO 19011:2019. Takovýto audit může být nástrojem odběratele při zajišťování trvalé kvality dodávek produktů od svých dodavatelů nebo při prověřování příčin případných neshod či reklamací.

V oblasti výrobkové certifikace spolupracujeme na analýze požadavků platné právní úpravy (zejména zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 90/2016 Sb., O posuzování shody stanovených výrobků při jejich dodávání na trh, a navazujících nařízení vlády), jejímž výsledkem je soubor zákonných předpisů a technických norem vztahujících se
k danému výrobku. Na základě této analýzy připravíme základní požadavky k výrobku, které většinou obsahují požadavky na úpravu výrobku ve výrobě, doplnění bezpečnostních prvků a značení. Následně je zpracována podkladová dokumentace dle konkrétních nařízení vlády týkající se technických požadavků na dané výrobky či požadavků dalších právních předpisů nebo technických norem. Samozřejmostí je zpracování návrhu Prohlášení o shodě, ES Prohlášení o shodě, EU Prohlášení o shodě.

Vedení účetnictví a daňová evidence
  • vedení běžných měsíčních agend v oblasti účetnictví a daňové evidence,
  • zpracování měsíčních a čtvrtletních pokladů pro přiznání k DPH, včetně odesílání elektronických hlášení souvisejícími s přiznáními k DPH – souhrnná hlášení, kontrolní hlášení,
  • doručování veškerých přiznání a podání místně příslušnému finančnímu úřadu,
  • na základě požadavku klienta zpracování průběžných účetních závěrek s propočtem předpokládané daňové povinnosti.

Na základě požadavků klientů zpracováváme účetní výkazy a podkladové rozbory pro banky, statistické výkazy, účetní závěrky a daňová přiznání. V případě dílčí či generální plné moci daňového poradce komunikujeme se správci daně při běžných místních šetřeních.

- NEMAZAT -

V oblasti certifikovaných systémů se zabýváme poradenstvím při zavádění a udržování systémů řízení
v různých odvětvích naší ekonomiky. Do praxe zavádíme a udržujeme:

  • systémy řízení kvality dle normy ČSN EN ISO 9001:2016
  • systémy ochrany životního prostředí dle normy ČSN EN ISO 14001:2016
  • systémy řízení bezpečnosti práce dle specifikace ČSN ISO 45001:2018
  • systém ověřování spotřebitelského řetězce dřeva dle směrnice CFCS 2002:2013

Zavádění a udržování systému řízení probíhá dle předem stanoveného harmonogramu, který obsahuje nejen vytvoření či revizi již zavedené dokumentace, ale také zpracování veškerých potřebných záznamů, které jsou pro jednotlivé systémy řízení nutné. Běžně zpracováváme např. programy ke stanoveným cílům, registr legislativy, plány auditů, zprávy o přezkoumání atd.

Na základě požadavků našich zákazníků provádíme zákaznické audity jejich partnerů dle ČSN EN ISO 19011:2019. Takovýto audit může být nástrojem odběratele při zajišťování trvalé kvality dodávek produktů od svých dodavatelů nebo při prověřování příčin případných neshod či reklamací.

V oblasti výrobkové certifikace spolupracujeme na analýze požadavků platné právní úpravy (zejména zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 90/2016 Sb., O posuzování shody stanovených výrobků při jejich dodávání na trh, a navazujících nařízení vlády), jejímž výsledkem je soubor zákonných předpisů a technických norem vztahujících se
k danému výrobku. Na základě této analýzy připravíme základní požadavky k výrobku, které většinou obsahují požadavky na úpravu výrobku ve výrobě, doplnění bezpečnostních prvků a značení. Následně je zpracována podkladová dokumentace dle konkrétních nařízení vlády týkající se technických požadavků na dané výrobky či požadavků dalších právních předpisů nebo technických norem. Samozřejmostí je zpracování návrhu Prohlášení o shodě, ES Prohlášení o shodě, EU Prohlášení o shodě.

Silniční daň
  • pro klienty s uzavřenou smlouvou, na které se vztahuje daňová povinnost, zpracováváme řádná přiznání k silniční dani do 31.1. následujícího roku.
Přiznání k dani z nemovitosti
  • zpracováváme na požádání všem našim stálým klientům.
Mzdová agenda
  • z předaných podkladů zaměstnavatelů zpracováváme měsíční mzdy zaměstnanců,
  • vedeme veškeré, aktuální právní úpravou požadované, agendy,
  • v zastoupení zaměstnavatele přihlašujeme a odhlašujeme zaměstnance,
  • na základě plné moci zastupujeme zaměstnavatele v okresech Kroměříž, Přerov a Zlín při pravidelných kontrolách na zdravotních pojišťovnách a správě sociálního zabezpečení,
  • zpracované mzdové podklady zasíláme zaměstnavatelům na požádání v zabezpečeném formátu PDF (výplatní pásky, převodní příkazy, rekapitulace mezd), odesíláme veškeré měsíční podklady elektronicky, popř. poštou na adresy příslušných úřadů

Služby v oblasti BOZP

Se zaměstnavateli spolupracujeme při plnění požadavků §§ 101 – 108 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších přepisů.

- NEMAZAT -

V oblasti certifikovaných systémů se zabýváme poradenstvím při zavádění a udržování systémů řízení
v různých odvětvích naší ekonomiky. Do praxe zavádíme a udržujeme:

  • systémy řízení kvality dle normy ČSN EN ISO 9001:2016
  • systémy ochrany životního prostředí dle normy ČSN EN ISO 14001:2016
  • systémy řízení bezpečnosti práce dle specifikace ČSN ISO 45001:2018
  • systém ověřování spotřebitelského řetězce dřeva dle směrnice CFCS 2002:2013

Zavádění a udržování systému řízení probíhá dle předem stanoveného harmonogramu, který obsahuje nejen vytvoření či revizi již zavedené dokumentace, ale také zpracování veškerých potřebných záznamů, které jsou pro jednotlivé systémy řízení nutné. Běžně zpracováváme např. programy ke stanoveným cílům, registr legislativy, plány auditů, zprávy o přezkoumání atd.

Na základě požadavků našich zákazníků provádíme zákaznické audity jejich partnerů dle ČSN EN ISO 19011:2019. Takovýto audit může být nástrojem odběratele při zajišťování trvalé kvality dodávek produktů od svých dodavatelů nebo při prověřování příčin případných neshod či reklamací.

V oblasti výrobkové certifikace spolupracujeme na analýze požadavků platné právní úpravy (zejména zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 90/2016 Sb., O posuzování shody stanovených výrobků při jejich dodávání na trh, a navazujících nařízení vlády), jejímž výsledkem je soubor zákonných předpisů a technických norem vztahujících se
k danému výrobku. Na základě této analýzy připravíme základní požadavky k výrobku, které většinou obsahují požadavky na úpravu výrobku ve výrobě, doplnění bezpečnostních prvků a značení. Následně je zpracována podkladová dokumentace dle konkrétních nařízení vlády týkající se technických požadavků na dané výrobky či požadavků dalších právních předpisů nebo technických norem. Samozřejmostí je zpracování návrhu Prohlášení o shodě, ES Prohlášení o shodě, EU Prohlášení o shodě.

Související předpisy
  • zákon č. 309/2006 Sb., o zajištění dalších podmínek BOZP, ve znění pozdějších přepisů,
  • zákon č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách, ve znění pozdějších přepisů,
  • zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, ve znění pozdějších přepisů,
  • a navazující nařízení vlády, vyhlášky či technické norem.
Příklad naší činnosti
  • zpracováváme návrh kategorizace dle § 37 zákona č. 258/2000 Sb., včetně spolupráce s akreditovanou laboratoří při případném měření expozičních limitů (viz. vyhláška č.432/2003 Sb., ve znění pozdějších předpisů),
  • zpracováváme všeobecné směrnice BOZP např. „Zajištění BOZP“, „Analýza rizik“, „Pracovnělékařská péče“, „Řešení pracovních úrazů“, „Vzdělávání v BOZP“, „Poskytování OOPP“, atd.,
  • zpracováváme specifické směrnice BOZP např. „Práce ve výškách“, „Práce s chemickými látkami“, „Práce na staveništi“, „Práce s motorovou pilou“, „Chov zvířat“, „Skladový řád“, „Dopravní řád“, atd.,
  • zpracováváme návrh smlouvy s lékařem poskytujícím pracovnělékařské služby,
  • zpracováváme lhůtník revizí a školení,
  • provádíme školení zaměstnanců z oblasti BOZP v intervalech, které jsou optimální pro činnosti zákazníka,
  • spolupracujeme při řešení pracovních úrazů,
  • účastníme se kontrol orgánů státní správy,
  • vypracováváme potřebné formuláře, nebo dodáváme bezpečnostní značení.

Samozřejmostí jsou pravidelné kontroly pracovišť s identifikací (fotodokumentací a zápisem) slabých míst s návrhem řešení. Provádíme roční kontroly BOZP dle § 108 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, atd.

Služby v oblasti PO

Se subjekty provozující činnosti, na které se vztahují požadavky požární ochrany, spolupracujeme na plnění požadavků zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů.

- NEMAZAT -

V oblasti certifikovaných systémů se zabýváme poradenstvím při zavádění a udržování systémů řízení
v různých odvětvích naší ekonomiky. Do praxe zavádíme a udržujeme:

  • systémy řízení kvality dle normy ČSN EN ISO 9001:2016
  • systémy ochrany životního prostředí dle normy ČSN EN ISO 14001:2016
  • systémy řízení bezpečnosti práce dle specifikace ČSN ISO 45001:2018
  • systém ověřování spotřebitelského řetězce dřeva dle směrnice CFCS 2002:2013

Zavádění a udržování systému řízení probíhá dle předem stanoveného harmonogramu, který obsahuje nejen vytvoření či revizi již zavedené dokumentace, ale také zpracování veškerých potřebných záznamů, které jsou pro jednotlivé systémy řízení nutné. Běžně zpracováváme např. programy ke stanoveným cílům, registr legislativy, plány auditů, zprávy o přezkoumání atd.

Na základě požadavků našich zákazníků provádíme zákaznické audity jejich partnerů dle ČSN EN ISO 19011:2019. Takovýto audit může být nástrojem odběratele při zajišťování trvalé kvality dodávek produktů od svých dodavatelů nebo při prověřování příčin případných neshod či reklamací.

V oblasti výrobkové certifikace spolupracujeme na analýze požadavků platné právní úpravy (zejména zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 90/2016 Sb., O posuzování shody stanovených výrobků při jejich dodávání na trh, a navazujících nařízení vlády), jejímž výsledkem je soubor zákonných předpisů a technických norem vztahujících se
k danému výrobku. Na základě této analýzy připravíme základní požadavky k výrobku, které většinou obsahují požadavky na úpravu výrobku ve výrobě, doplnění bezpečnostních prvků a značení. Následně je zpracována podkladová dokumentace dle konkrétních nařízení vlády týkající se technických požadavků na dané výrobky či požadavků dalších právních předpisů nebo technických norem. Samozřejmostí je zpracování návrhu Prohlášení o shodě, ES Prohlášení o shodě, EU Prohlášení o shodě.

Rozsah poskytovaných služeb

Spolupracujeme při zpracování dokumentace dle míry požárního nebezpečí se provozované činnosti v rozsahu § 27 vyhlášky č. 246/2001 Sb., o požární prevenci, ve znění pozdějších předpisů.

Spolupracujeme při jmenování osob pověřených zabezpečováním požární ochrany v době sníženého provozu a v mimopracovní době, preventistů požární ochrany, členů preventivních požárních hlídek atd.

Provádíme pravidelných školení o požární ochraně:

  • osoby pověřené zabezpečováním požární ochrany v době sníženého provozu a v mimopracovní době, preventista požární ochrany, členové preventivní požární hlídky 1x ročně,
  • zaměstnanci 1x za 2 roky,
  • vedoucí zaměstnanci 1x za 3 roky.
Dozorová a kontrolní činnost

V rámci uzavřené smlouvy provádíme dozorovou a kontrolní činnost dle dle míry požárního nebezpečí se provozované činnosti:

  • prostory bez zvýšeného požárního nebezpečí 1x ročně,
  • prostory se zvýšeným požárním nebezpečí 1x za 6 měsíců,
  • prostory s vysokým požárním nebezpečí 1x za 3 měsíce.

Vlastníme osvědčení pro kontroly požárněbezpečnostních zařízení.

Účastníme se kontrol státního požárního dozoru.

Koordinátor BOZP na staveništi

Se zadavateli staveb, na které se vztahuje povinnost určit potřebný počet koordinátorů bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi, spolupracujeme na splnění požadavku § 14 zákona č. 309/2006 Sb., o zajištění dalších podmínek BOZP, ve znění pozdějších předpisů.

- NEMAZAT -

V oblasti certifikovaných systémů se zabýváme poradenstvím při zavádění a udržování systémů řízení
v různých odvětvích naší ekonomiky. Do praxe zavádíme a udržujeme:

  • systémy řízení kvality dle normy ČSN EN ISO 9001:2016
  • systémy ochrany životního prostředí dle normy ČSN EN ISO 14001:2016
  • systémy řízení bezpečnosti práce dle specifikace ČSN ISO 45001:2018
  • systém ověřování spotřebitelského řetězce dřeva dle směrnice CFCS 2002:2013

Zavádění a udržování systému řízení probíhá dle předem stanoveného harmonogramu, který obsahuje nejen vytvoření či revizi již zavedené dokumentace, ale také zpracování veškerých potřebných záznamů, které jsou pro jednotlivé systémy řízení nutné. Běžně zpracováváme např. programy ke stanoveným cílům, registr legislativy, plány auditů, zprávy o přezkoumání atd.

Na základě požadavků našich zákazníků provádíme zákaznické audity jejich partnerů dle ČSN EN ISO 19011:2019. Takovýto audit může být nástrojem odběratele při zajišťování trvalé kvality dodávek produktů od svých dodavatelů nebo při prověřování příčin případných neshod či reklamací.

V oblasti výrobkové certifikace spolupracujeme na analýze požadavků platné právní úpravy (zejména zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 90/2016 Sb., O posuzování shody stanovených výrobků při jejich dodávání na trh, a navazujících nařízení vlády), jejímž výsledkem je soubor zákonných předpisů a technických norem vztahujících se
k danému výrobku. Na základě této analýzy připravíme základní požadavky k výrobku, které většinou obsahují požadavky na úpravu výrobku ve výrobě, doplnění bezpečnostních prvků a značení. Následně je zpracována podkladová dokumentace dle konkrétních nařízení vlády týkající se technických požadavků na dané výrobky či požadavků dalších právních předpisů nebo technických norem. Samozřejmostí je zpracování návrhu Prohlášení o shodě, ES Prohlášení o shodě, EU Prohlášení o shodě.

Podmínky pro určení koordinátora BOZP

Pokud se lze důvodně domnívat, že při realizaci stavby budou působit zaměstnanci více než jednoho zhotovitele, a zároveň je předpoklad, že stavba bude trvat déle než 500 pracovních dnů v přepočtu na jednu fyzickou osobu, měl by projektant investora na tuto situaci upozornit. Následně by investor měl určit koordinátora BOZP na staveništi již pro fázi přípravy stavby.

V praxi, zejména u menších staveb se toto neděje, a proto jsou mnohdy koordinátoři BOZP na staveništi určováni až pro fázi realizace. Toto je zapříčiněno minimálním propojením stavebního zákona se zákonem o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.

Přesné podmínky pro určení koordinátora BOZP na staveništi jsou stanoveny v § 14 a § 15 zákona č. 309/2006 Sb., o zajištění dalších podmínek BOZP, ve znění pozdějších předpisů.

- NEMAZAT -

V oblasti certifikovaných systémů se zabýváme poradenstvím při zavádění a udržování systémů řízení
v různých odvětvích naší ekonomiky. Do praxe zavádíme a udržujeme:

  • systémy řízení kvality dle normy ČSN EN ISO 9001:2016
  • systémy ochrany životního prostředí dle normy ČSN EN ISO 14001:2016
  • systémy řízení bezpečnosti práce dle specifikace ČSN ISO 45001:2018
  • systém ověřování spotřebitelského řetězce dřeva dle směrnice CFCS 2002:2013

Zavádění a udržování systému řízení probíhá dle předem stanoveného harmonogramu, který obsahuje nejen vytvoření či revizi již zavedené dokumentace, ale také zpracování veškerých potřebných záznamů, které jsou pro jednotlivé systémy řízení nutné. Běžně zpracováváme např. programy ke stanoveným cílům, registr legislativy, plány auditů, zprávy o přezkoumání atd.

Na základě požadavků našich zákazníků provádíme zákaznické audity jejich partnerů dle ČSN EN ISO 19011:2019. Takovýto audit může být nástrojem odběratele při zajišťování trvalé kvality dodávek produktů od svých dodavatelů nebo při prověřování příčin případných neshod či reklamací.

V oblasti výrobkové certifikace spolupracujeme na analýze požadavků platné právní úpravy (zejména zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 90/2016 Sb., O posuzování shody stanovených výrobků při jejich dodávání na trh, a navazujících nařízení vlády), jejímž výsledkem je soubor zákonných předpisů a technických norem vztahujících se
k danému výrobku. Na základě této analýzy připravíme základní požadavky k výrobku, které většinou obsahují požadavky na úpravu výrobku ve výrobě, doplnění bezpečnostních prvků a značení. Následně je zpracována podkladová dokumentace dle konkrétních nařízení vlády týkající se technických požadavků na dané výrobky či požadavků dalších právních předpisů nebo technických norem. Samozřejmostí je zpracování návrhu Prohlášení o shodě, ES Prohlášení o shodě, EU Prohlášení o shodě.

Zpracování Plánu BOZP

Budou-li na staveništi vykonávány práce a činnosti vystavující fyzickou osobu zvýšenému ohrožení života nebo poškození zdraví, které jsou stanoveny v příloze č. 5 k nařízení vlády č. 591/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů, zadavatel stavby zajistí, aby byl při přípravě stavby zpracován plán podle druhu a velikosti plně vyhovující potřebám zajištění bezpečné a zdraví neohrožující práce, a aby byl při realizaci stavby aktualizován. Činnosti, pro které je třeba zpracovat Plán BOZP, jsou:

 

  1. Práce vystavující zaměstnance riziku poškození zdraví nebo smrti sesuvem uvolněné zeminy ve výkopu o hloubce větší než 5 m.
  2. Práce související s používáním nebezpečných chemických látek a směsí klasifikovaných podle přímo použitelného předpisu Evropské unie jako akutně toxické kategorie 1 a 2 nebo při výskytu biologických činitelů podle zvláštních právních předpisů.
  3. Práce se zdroji ionizujícího záření pokud se na ně nevztahují zvláštní právní předpisy.
  4. Práce nad vodou nebo v její těsné blízkosti spojené s bezprostředním nebezpečí utonutí.
  5. Práce, při kterých hrozí pád z výšky nebo do volné hloubky více než 10 m.
  6. Práce vykonávané v ochranných pásmech energetických vedení popřípadě zařízení technického vybavení.
  7. Studnařské práce, zemní práce prováděné protlačováním nebo mikrotunelováním z podzemního díla, práce při stavbě tunelů, pokud nepodléhají dozoru orgánů státní báňské správy.
  8. Potápěčské práce.
  9. Práce prováděné ve zvýšeném tlaku vzduchu (v kesonu).
  10. Práce s použitím výbušnin podle zvláštních právních předpisů.
  11. Práce spojené s montáží a demontáží těžkých konstrukčních stavebních dílů kovových, betonových, a dřevěných určených pro trvalé zabudování do staveb.
Oznámení na místně příslušný Oblastní inspektorát práce

V případě zřízení funkce koordinátora BOZP je zadavatel stavby povinen doručit oznámení o zahájení prací, jehož náležitosti stanoví prováděcí právní předpis, oblastnímu inspektorátu práce příslušnému podle místa staveniště nejpozději do 8 dnů před předáním staveniště zhotoviteli. Oznámení může být doručeno v listinné nebo elektronické podobě.

Dojde-li k podstatným změnám údajů obsažených v oznámení, je zadavatel stavby povinen provést bez zbytečného odkladu jeho aktualizaci.

Stejnopis oznámení o zahájení prací musí být vyvěšen na viditelném místě u vstupu na staveniště po celou dobu provádění stavby až do ukončení prací a předání stavby stavebníkovi k užívání. Rozsáhlé stavby mohou být označeny jiným vhodným způsobem, například tabulí s uvedením potřebných údajů. Uvedené údaje mohou být součástí štítku nebo tabule umisťované na staveništi nebo stavbě.

Součinnost subjektů na stavbě

Spolupráce zadavatele, TDI, koordinátora BOZP na staveništi i zhotovitelů je klíčovým aspektem pro snadný průběh stavby z pohledu BOZP. Přesto jsou v platné právní úpravě stanoveny povinnosti pro:

 

  • zadavatele, který má mimo jiné za povinnost:
    • určit koordinátora(y) BOZP na staveništi (§14, odst. 1) zákona č. 309/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů),
    • předat koordinátorovi BOZP na staveništi veškeré podklady a informace a zavázat všechny zhotovitele k součinnosti  koordinátorem BOZP na staveništi (§14, odst. 4) zákona č. 309/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů),
    • zajistit oznámení na místně příslušný OIP (§15, odst. 1), písm. b) zákona č. 309/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů),
    • zajistit prostřednictvím určeného koordinátora BOZP na staveništi zpracování plánu BOZP (§15, odst. 2) zákona č. 309/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů).
  • zhotovitele, který má mimo jiné za povinnost:
    • 8 dnů před zahájením prací na staveništi písemně informovat určeného koordinátora BOZP na staveništi o pracovních a technologických postupech (§16, písm. a) zákona č. 309/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů),
    • poskytovat koordinátorovi BOZP na staveništi součinnost (§16, písm. b) zákona č. 309/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů),
    • pokud je zhotovitel OSVČ pak poskytovat koordinátorovi BOZP na staveništi součinnost (§17, odst. 1) zákona č. 309/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů).
  • koordinátora BOZP na staveništi, který má povinnost stanovené:
    • v §18, odst. 1), písm. a) a písm. b) zákona č. 309/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů, pro fázi projektové přípravy,
    • v §18, odst. 2) zákona č. 309/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů, pro fázi realizace,
    • v §7 nařízení vlády č. 591/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů, pro fázi projektové přípravy,
    • v §8 nařízení vlády č. 591/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů, pro fázi realizace.